Anglický jazyk
Matematika:
Tento týden opakování – Zaokrouhlování čísel na desítky, stovky a tisíce
Zaokrouhlování čísel – tabulka k zopakování
Při zaokrouhlování čísla na DESÍTKY je rozhodující číslice na místě jednotek.
Je-li na místě jednotek číslice 0, 1, 2, 3, 4 zaokrouhlujeme DOLŮ, počet desítek se nemění. Např. 222 ≐ 220, 684 ≐ 680
Je-li na místě jednotek číslice 5, 6, 7, 8, 9 zaokrouhlujeme NAHORU, počet desítek se o jednu zvětší. Např. 227 ≐ 230, 685 ≐ 690
Při zaokrouhlování čísla na STOVKY je rozhodující číslice na místě desítek.
Je-li na místě desítek číslice 0, 1, 2, 3, 4 zaokrouhlujeme DOLŮ, počet stovek se nemění. Např. 1338 ≐ 1300, 6405 ≐ 6400
Je-li na místě desítek číslice 5, 6, 7, 8, 9 zaokrouhlujeme NAHORU, počet stovek se o jednu zvětší. Např. 4297 ≐ 4300, 8169 ≐ 8200
Při zaokrouhlování čísla na TISÍCE je rozhodující číslice na místě stovek.
Je-li na místě stovek číslice 0, 1, 2, 3, 4 zaokrouhlujeme DOLŮ.
Např. 5045 ≐ 5000, 3197 ≐ 3000
Je-li na místě stovek číslice 5, 6, 7, 8, 9 zaokrouhlujeme NAHORU.
Např. 5529 ≐ 6000, 3804 ≐ 4000
Zaokrouhlete na desítky (Napište na papír nebo do sešitu)
2 754 ≐
6 891 ≐
7 408 ≐
9 932 ≐
8 075 ≐
3 285 ≐
5 776 ≐
8 402 ≐
7 099 ≐
1 848 ≐
4 800 ≐
3 208 ≐
9 764 ≐
7 980 ≐
2 103 ≐
Zaokrouhlete na stovky (Napište na papír nebo do sešitu)
2 754 ≐
6 891 ≐
7 408 ≐
9 932 ≐
8 075 ≐
3 285 ≐
5 776 ≐
8 402 ≐
7 099 ≐
1 848 ≐
4 800 ≐
3 208 ≐
9 764 ≐
7 980 ≐
2 103 ≐
Zaokrouhlete na tisíce (Napište na papír nebo do sešitu)
2 754 ≐
6 891 ≐
7 408 ≐
9 932 ≐
8 075 ≐
3 285 ≐
5 776 ≐
8 402 ≐
7 099 ≐
1 848 ≐
4 800 ≐
3 208 ≐
9 764 ≐
7 980 ≐
2 103 ≐
Přepiš tabulku na papír nebo do sešitu a zaokrouhli:
≐ |
Na desítky |
Na stovky |
Na tisíce |
658 |
|
|
|
4 583 |
|
|
|
5 320 |
|
|
|
3 040 |
|
|
|
4 210 |
|
|
|
779 |
|
|
|
7 429 |
|
|
|
3 485 |
|
|
|
1 012 |
|
|
|
3 211 |
|
|
|
Vypočítej na papír slovní úlohy:
Odhadněte, zda bude stačit 500 Kč na tento nákup:
Prášek na praní stojí 174 Kč, maso stojí 136 Kč, ovoce stojí 85 Kč a další
potraviny stojí 102 Kč. (zápis, výpočet, odpověď)
Ve školní jídelně uvařili v pondělí 326, v úterý 319, ve středu 321, ve čtvrtek 318 a v pátek 299 obědů. Kolik obědů uvařili za týden? Výsledek zaokrouhli na stovky. (zápis, výpočet, odpověď)
Učebnice matematiky (na papír nebo do sešitu): str. 28/ cv. 1, 2, 3, str. 29/ cv. 5
Str. 29/ cv. 1 – vypočítej a zaokrouhli na desítky a pak na stovky
(Pokud nemáte učebnici, vypište na papír 5 cvičení z webových stránek na procvičování )
Procvičování učiva na webových stránkách (Děti znají)
www.onlinecviceni.cz ( 1.stupeň -> matematika. -> pro 3.ročník -> 15. Zaokrouhlování, 1.stupeň -> matematika -> pro 4. Ročník -> 12. Zaokrouhlování)
www.skolakov.eu ( matematika -> 4.třída -> Zaokrouhlování na desítky, stovky, tisíce)
www.rysava.websnadno.cz ( matematika -> 3.třída -> 1.pololetí -> zaokrouhlování na desítky, matematika -> 3.třída -> 2.pololetí -> zaokrouhlování na stovky)
Nezapomeňte si stále opakovat dělení se zbytkem v oboru do 100
Český jazyk:
Slovesa
Pamatuj si: Podstatná jména jsou názvy osob, zvířat, věcí, vlastností
a dějů.
Slovesa vyjadřují děj. Říkají, co dělají podstatná jména.
Přepiš na papír a vyplň správně tabulku:
Sloveso |
Osoba |
Číslo |
pláču |
|
|
má |
|
|
stmívá |
|
|
vzpomínáš |
|
|
zpíváme |
|
|
povídají |
|
|
večeříme |
|
|
vzlyká |
|
|
běhejte |
|
|
utírej |
|
|
Napiš, co dělá (snaž se ke každému podstatnému jménu napsat alespoň 4 slovesa)
Vzor: dítě – pláče, směje se, cvičí, učí se ...
Voda _____________________________________________________________
Slunce ____________________________________________________________
Žába ______________________________________________________________
Kotě ______________________________________________________________
Řidič ______________________________________________________________
Babička ____________________________________________________________
Přepiš text na papír nebo do sešitu, vyhledej všechna slovesa a podtrhni je.
U sloves urči osobu a číslo.
U nás ve třídě
Já se při vyučování nebavím a neotáčím se. Jendo, ty asi všechno umíš, že se stále hlásíš?
Pavel z nás nejlépe cvičí a kreslí. Umíme už novou básničku a rádi ji přednášíme. Co už umíte vy? Žáci naší třídy nosí vždy pečlivě napsané domácí úkoly.
Dej sloveso do správného tvaru podle osobního zájmena (zopakovat učebnice str. 40)
Vzor: on (zalévat) – on zalévá
on (hrát si)
ty (kutálet)
ono (chybět)
já (vrátit se)
ona (půjčovat)
oni (nevidět)
vy (zvonit)
my (věřit)
ona (pít)
ony (obouvat se)
Učebnice str. 45/ cv. 4, cv. 5 (napiš do sešitu nebo na papír)
Učebnice str. 44/ zopakovat modré tabulky
Čtení nahlas – čítanka str. 37-38, každý den přečíst nahlas libovolný text z knížky, časopisu, internetu, …
Děti si můžou učivo procvičovat na webových stránkách (Děti znají)
www.onlinecviceni.cz (1. stupeň – český jazyk — pro 3. ročník – slovesa)
www.skolakov.eu (český jazyk-3.třída-slovesa)
www.rysava.websnadno.cz (český jazyk-3.třída-slovesa, čtení – 2. a 3. třída)
Zeměpis:
Nad mapou naší vlasti – poloha ČR, podnebí
Na www.skolakov.eu podívat se na prezentaci POLOHA ČR a udělat malý kvíz
Zapiš si do sešitu nebo na papír:
Podnebí - je dlouhodobý stav ovzduší na určitém místě - je dáno: a) polohou daného místa b) nadmořskou výškou a členitostí krajiny.
Česká republika leží v mírném podnebném pásu. Počasí je zde proměnlivé. V průběhu roku se střídají čtyři roční období. V naší republice je podnebí ovlivněno zejména výškovou členitostí krajiny. S vyšší nadmořskou výškou klesá teplota a zvětšuje se množství srážek. Podle výškové členitosti krajiny rozlišujeme teplé, mírně teplé a chladné oblasti.
Výtvarná výchova:
Pokud budete mít chuť, budu ráda, když něco hezkého namalujete (není to povinné ). Až se uvidíme, můžeme si udělat společnou výstavu.
Moc se na Vás těším. Vaše třídní učitelka Lucie Zikmundová
Základní škola a Mateřská škola
Kamenná 404/4,
466 01 Jablonec nad Nisou
tel: +420 778 525 991
e-mail: reditel@zskamennajbc.cz
Copyright © Základní a mateřská škola Kamenná 404/4 Jablonec nad Nisou Všechna práva vyhrazena. GDPR // Tvorba webových stránek