Milé děti a rodiče, moc Vás zdravím.
Tř.učitelka M.Eiseltová
ČESKÝ JAZYK
Učebnice strana : 88 (článek Kolik je na světě věcí) -90 číst
Psaní – procvičovat psaní malé a velké psací d,D, zopakovat psaní t,T, k,K, s,S, š,Š
Přečti si článek
HODINY
U babičky doma se porouchaly staré nástěnné hodiny, takové ty s čísly na okraji a s velkou a malou ručičkou. Jednou ráno se prostě porouchaly a nešly. Tudíž nemohly ani dojít za doktorem a proto přišel on k nim.Velká ručička smutně povídá: „Pane doktore, to je hrozné, jsme rozbité! Už nikdy nebudeme ukazovat správný čas!“Doktor Nápad se zamyslel a odpověděl hodinám: „Ale vy přece každý den dvakrát správný čas ukazujete! Je na vás osm hodin a osm hodin je přeci jednou ráno a jednou večer správný čas.“
Odpověz na otázky, vyber správnou možnost:
Proč byly nástěnné hodiny nešťastné?
-protože jim upadla malá ručička
-protože si nemohly dojít nakoupit
-protože se zastavily
-protože jim někdo vygumoval všechna čísla
Čím se snažil doktor Nápad uklidnit hodiny?
Řekl jim, že je brzy někdo opraví.
Řekl jim, že jsou moc hezké, i když nefungují.
Řekl jim, že občas na nich je přesný čas.
Řekl jim, že malá ručička ukazuje na dvanáctku.
Slabiky me x mě
Přečti slova a zakroužkuj slabiku mě:
Kromě pejska potkalo mě kotě v našem domě.
Pomáhalo právě mámě zahnat malou myšku k jámě.
Přečti a přepiš do sešitu:
Meloun, měsíc, změna, umělé, země, město, jména, zlomený, neměla, měří, máme, slaměný,
umele, k mámě, láme
David, Dáša, Dana, Dalibor, dudek
Dana šla do lesa. Datel klepal do stromu.
Výsledky z minulého úkolu:
1.f, 2.d, 3.b, 4.g, 5.a, 6.e, 7.c
1. Velký |
a) neděle |
2. Škaredá (také Sazometná, Popeleční) |
b) pondělí |
3. Modré (někdy Žluté) |
c) úterý |
4. Bílá |
d) středa |
5. Květná |
e) čtvrtek |
6. Zelený |
f) pátek |
7. Šedivé |
g) sobota |
OPAKUJ:
http://rysava.websnadno.cz/ceskyjazyk_2.roc/veta_slovo1.htm
http://rysava.websnadno.cz/ceskyjazyk_2.roc/slabiky1.htm
http://rysava.websnadno.cz/ceskyjazyk_2.roc/rady_slov1.htm
http://rysava.websnadno.cz/cteni_1.roc/dtn1.htm
PRVOUKA
Pracovní sešit – strana 35- 36
Zopakuj si jarní květiny – bledule, sněženka, tulipán, narcis, ladoňka, krokus, jaterník,atd.
Pokud si byl venku na procházce, určitě jsi zahlédl nějaké květiny a zvířata. Napiš jejich názvy.
květiny:________________________________________________________________
zvířata:_________________________________________________________________
Stále máme jaro, jedno ze čtyř ročních období ( jaro, léto, podzim a zima).
Známe tři jarní měsíce – březen, duben, květen.
Svátky jara (Velikonoce) jsou již za námi.
Rodí se mnoho mláďat. I volně žijící ptáci budou mít brzy mláďata, a proto si staví hnízda.
Mladí ptáčkové se vylíhnou z vajíček. Znáš nějaké domácí zvíře, které se také vylíhne z vajíčka? Napovím, že tatínek je kohout a maminka slepice (kvočna).
Vracejí se ptáčkové z teplých krajů. Vrací se čáp, špaček, vlaštovky.
Vlaštovky mají hnízdo u domu, špaček rád využije vyrobené budky na stromě a čáp hnízdí na komíně. Z čeho si staví ptáčci hnízdo? Něco jiného použije vlaštovka a něco jiného čáp.
Podívej se na stranu 36 v pracovním sešitě prvouky.
PROCVIČUJ:
http://rysava.websnadno.cz/prvouka_1.roc/jaro_zahrada1.htmv
http://rysava.websnadno.cz/prvouka_1.roc/jaro_sad1.htm
http://rysava.websnadno.cz/prvouka_1.roc/jaro_rostliny1.htm
http://rysava.websnadno.cz/prvouka_1.roc/domaci_zvirata1.htm
MATEMATIKA
Zopakuj si příklady na:
http://rysava.websnadno.cz/matematika_2.roc/devetplus1.htm
http://rysava.websnadno.cz/matematika_2.roc/osmplus1.htm
http://rysava.websnadno.cz/matematika_2.roc/trinactminus1.htm
http://rysava.websnadno.cz/matematika_2.roc/ctrnactminus1.htm
http://rysava.websnadno.cz/matematika_2.roc/patnactminus1.htm
http://rysava.websnadno.cz/matematika_2.roc/sestnactminus1.htm
http://rysava.websnadno.cz/matematika_2.roc/ctyriplus1.htm
Matematika – učebnice (bílá- do ní nic prosím nevyplňovat) str.: 47-48
Matematika – pracovní sešit (šedý- do něj se píše) str.: 40
Rozkládej čísla:
Př.:
18
/ \
9 _ Doplníme 9, protože 18-9 je 9.
17 |
16 |
18 |
/ \ |
/ \ |
/ \ |
9 _ |
7 _ |
9 _ |
8 _ |
8 _ |
7 _ |
7 _ |
9 _ |
6 _ |
6 _ |
6 _ |
8 _ |
Vypočítej příklady:
Příklady, nezapomeň na ROZKLADY:
2+9= |
|
|
|
|
8+9= |
|
|
|
|
4+9= |
|
|
|
|
|||||||
3+9= |
|
|
|
|
6+9= |
|
|
|
|
5+9= |
|
|
|
|
|||||||
|
16-7= |
17-6= |
17-5= |
14-6= |
14-9= |
15-8= |
|
||||||||||||||
|
16-8= |
17-9= |
17-7= |
14-8= |
14-5= |
15-6= |
|
||||||||||||||
|
16-9= |
17-8= |
16-6= |
14-7= |
15-7= |
15-9= |
|
Říkej zpaměti číselné řady:
Od 4 do 12 od 19 do 6 od 6 do 18
Od 7 do 20 od 14 do 8 od 17 do 1
Doplň znaménko:
8 _ 9 = 17
15 _ 6 = 9
14 _ 5 = 9
13 _ 7 = 6
5 _ 8 = 13
3 _ 8 = 11
Slovní úlohy, vypočítej a odpověz:
1.Věra rozsypala korále. Na šňůrce jich bylo 17. Ještě hledá 8 korálek. Kolik jich už našla?
2.Váša měl 5 kuliček a Pepa mu dal 9 kuliček. Kolik kuliček má Váša?
3.Kája koupil salát za 13Kč a banán za 6Kč. Kolik korun Kája zaplatil?
4.Na dvoře si hrálo 7bílých koťátek a 7černých koťátek. Kolik koťátek si hrálo na dvoře?
5.Ráno bylo na ulici 18 aut. Večer jich tam bylo jen 9. Kolik aut odjelo?
6.Ve třídě bylo 15 dětí. 7dětí onemocnělo. Kolik dětí bylo ve třídě?
7.Jan vypočítal 16 příkladů, Dana vypočítala o 7 příkladů méně. Kolik příkladů vypočítala Dana?
ANGLICKÝ JAZYK
Základní škola a Mateřská škola
Kamenná 404/4,
466 01 Jablonec nad Nisou
tel: +420 778 525 991
e-mail: reditel@zskamennajbc.cz
Copyright © Základní a mateřská škola Kamenná 404/4 Jablonec nad Nisou Všechna práva vyhrazena. GDPR // Tvorba webových stránek