Matematika:
Sčítání a odčítání do 10 000 bez přechodu desítek (opakování)
Učebnice matematiky: str.32 (vysvětlení učiva pro zopakování - žlutá tabulka)
Str. 33/ cv. 6,8,11 str. 34/ cv. 13,15,16,18 str. 35/ cv. 20, 21, 22 vypracovat do sešitu nebo na papír
Děti si můžou učivo procvičovat na webových stránkách
www.onlinecviceni.cz (1.st. -matematika—pro 4.ročník—01.-07.-počítání do 10 000)
www.skolakov.eu (matematika-4.třída-numerace do 10 000, počítání do 10 000)
Vypočítej příklady (napiš do sešitu nebo na papír):
4 800 + 60 =
6 300 + 20 =
1 682 + 50 =
2 569 – 69 =
7 929 – 14 =
4 877 – 52 =
8 097 – 25 =
7 920 + 55 =
2 563 – 32 =
5 718 – 11 =
3 070 + 23 =
8 001 + 68 =
6 335 – 14 =
2 567 – 57 =
8 206 + 33 =
4 153 + 45 =
3 826 – 24 =
7 935 + 44 =
Vypočítej slovní úlohy (napiš do sešitu nebo na papír)
Ve sklenářství zarámovali v loňském roce 8 592 obrazů. V letošním roce jich zarámovali o 61 méně. Kolik obrazů zarámovali v letošním roce?
(zápis, výpočet, odpověď)
V novinovém stánku prodali 2 576 časopisů Bravo, časopisů Filip prodali o 56 méně. Kolik prodali časopisů Filip? (zápis, výpočet, odpověď)
Vypočítej (přepiš do sešitu nebo na papír)
|
+ 47
|
-30 |
3 040 |
|
|
7 051 |
|
|
1 192 |
|
|
2 552 |
|
|
9 830 |
|
|
|
+ 13
|
-22 |
8 144 |
|
|
6 663 |
|
|
1 152 |
|
|
2 776 |
|
|
9 875 |
|
|
Český jazyk:
Slovesa
Pamatuj si: Podstatná jména jsou názvy osob, zvířat, věcí, vlastností
a dějů.
Slovesa vyjadřují děj. Říkají, co dělají podstatná jména.
Časování sloves BÝT, NEBÝT, MÍT, NEMÍT
Učebnice str. 46 - modrá tabulka – sloveso BÝT, NEBÝT
Učebnice str. 47 – modrá tabulka – sloveso MÍT, NEMÍT
Učebnice str. 48/ cv. 5 a,b,c.d (napiš do sešitu nebo na papír)
Učebnice str. 48/ cv.6 (napiš do sešitu nebo na papír, správně doplň neúplná slova, vypiš všechna slovesa a vytvoř u nich infinitivy)
Napiš do sešitu nebo na papír:
Podtrhni modře tvary slovesa BÝT a zeleně tvary slovesa MÍT.
Vypiš z vět všechna ostatní slovesa a urči u nich osobu a číslo.
Nakresli, co je v batohu.
Znám jedno veliké nádraží. Má hodně kolejí a na nich jezdí spousta vlaků. Jsou to vlaky osobní i nákladní. Denně tam vystupuji. Kolem mě jdou proudy lidí. Někteří jsou bez zavazadel a jiní mají kufry nebo tašky. Ale co to vidím? Jeden pán má veliký batoh a v něm něco kvičí. Chci to prozkoumat, ale pán už mizí v davu. Uhodnete, co je v batohu?
Sloveso mít a nemít napiš v uvedených tvarech:
3.osoba čísla množného ____________________________________________________________
2.osoba čísla jednotného ___________________________________________________________
1.osoba čísla množného ____________________________________________________________
1.osoba čísla jednotného ___________________________________________________________
3.osoba čísla jednotného ___________________________________________________________
2.osoba čísla množného ____________________________________________________________
Sloh: učebnice str. 81/ přečíst, str 82/ tabulka-přečíst 82/e (napiš do sešitu)
Děti si můžou učivo procvičovat na webových stránkách
www.onlinecviceni.cz (1. stupeň – český jazyk — pro 3. ročník – slovesa)
www.skolakov.eu (český jazyk-3.třída-slovesa)
www.rysava.websnadno.cz (český jazyk-3.třída-slovesa, čtení – 2. a 3. třída)
Čtení – čítanka str. 46-49, každý den přečíst nahlas libovolný text z knížky
Přírodopis:
Zvířata v ZOO – učebnice str. 36-38 (Přečíst)
Str. 38 – Odpověz na 4 otázky (napiš do sešitu nebo na papír)
Nakresli tvé nejoblíbenější zvíře ze ZOO - inspiruj se obrázky na internetu
Na www.skolasnadhledem.cz (zvuky zvířat ze ZOO)
Můžete se podívat na zajímavé dokumenty na YouTube: Zvířata v ZOO
Základní škola a Mateřská škola
Kamenná 404/4,
466 01 Jablonec nad Nisou
tel: +420 778 525 991
e-mail: reditel@zskamennajbc.cz
Copyright © Základní a mateřská škola Kamenná 404/4 Jablonec nad Nisou Všechna práva vyhrazena. GDPR // Tvorba webových stránek