JABLONEC NAD NISOU

Kontaktujte nás

Změna: Vláda rozhodla o znovuotevření našeho typu školy již od 1. 6. 2020 - účast žáků bude dobrovolná

Ačkoliv naše škola (zřizovaná dle § 16 odst. 9) měla být kompletně uzavřena pro všechny žáky až do konce tohoto školního roku, dospěla vláda ČR nakonec k názoru, že umožní návrat našim žákům do školních lavic (k tzv. prezenční výuce) již od 1. června. 

 

Účast žáků bude dobrovolná a bude podmíněna podpisem čestného prohlášení (formulář ke stažení je zde) a potvrzení o seznámení s pravidly docházky ze strany rodiče (formulář ke stažení je zde). S rodiči všech žáků se pokusíme spojit telefonicky.

 

Harmonogram bude následující:

 

1. 6. - 26. 6.

Otevření dobrovolné prezenční výuky pro 1. stupeň (pondělí až pátek 8:00 - 11:35)

 

8. 6. - 26. 6.

Zahájení konzultačních hodin pro 2. stupeň (pondělí a středa 8:00 - 9:40, případně dle domluvy s třídním učitelem)

 

29. 6. - 30. 6.

Ředitelské volno

 

 

Informace k organizaci docházky

 

Před znovuotevřením školy

  • V případě zájmu o školní docházku - povinnost podepsat čestné prohlášení a seznámení s pravidly docházky - přinést s nástupem do školy (viz. odkazy na formuláře výše).

 

Skupiny žáků 1. stupně a organizace aktivit, od 8. 6. 2020 konzultace žáků 2. stupně

  • Maximální počet žáků ve skupině je 14, tzn. 1 žák v lavici s rozestupy mezi lavicemi.
  • Aktivity se realizují pro skupiny žáků, které budou tvořeny žáky jednoho ročníku, v nezbytném případě mohou být tvořeny žáky různých tříd a ročníků.
  • Složení skupin je neměnné po celou dobu od opětovného umožnění přítomnosti žáků ve škole do 26. 6. 2020 (29. a 30. 6. je vyhlášeno ředitelské volno). O zařazení žáků do skupin rozhoduje ředitel školy.
  • Vzdělávací aktivity jsou organizovány pravidelně každý pracovní den.
  • Je zcela v kompetenci ředitele rozhodnout o tom, jaké vzdělávací nebo zájmové aktivity a v jakém rozsahu budou realizovány.
  • Vzdělávací aktivity zajišťují pedagogičtí pracovníci, vychovatelé a  asistenti pedagoga.
  • Aktivity je možné realizovat v budově školy nebo v areálu školy.
  • Výuka tělesné výchovy v běžné podobě není možná.
  • Začátek a konec vzdělávacích aktivit během dne stanoví ředitel školy s přihlédnutím k personálníma technickým možnostem.
  • Škola vede evidenci o docházce žáků do skupin. V případě nepřítomnosti žáka ve skupině delší než 3 dny, je povinnost  zákonného zástupce informovat školu o důvodech nepřítomnosti a o tom, zda bude žák nadále do skupiny docházet. Absence se nezapočítává do absence na vysvědčení.
  • Konzultace žáků 2. stupně budou umožněny od 8. 6. do 26. 6. 2020 každé pondělí a středu od 8.00 - 9.40 hodin.

 

Cestou do školy ze školy se na žáky vztahují obecná pravidla chování stanovená krizovými opatřeními

  • Zakrytí úst a nosu ochrannými prostředky „rouškou“ v případě shlukování více osob.
  • Dodržení odstupu 2 m v souladu s krizovými opatřeními.

 

Příchod ke škole a pohyb před školou

  • Před školou dodržovat odstup 2 m v souladu s krizovými nebo mimořádnými opatřeními.
  • Pro všechny osoby nacházející se před školou platí povinnost zakrytí úst a nosu v případě shlukování osob.
  • Do šatny školy budou žáci ráno (pod kontrolou učitele před školou) vcházet jednotlivě s 1,5 - 2 m rozestupy, kde u vchodu použijí dezinfekci rukou.
  • Žáci se převléknou v šatně a ihned po odchodu z šatny použijí znovu na dalším místě dezinfekci rukou (kontrola učitele).
  • Žáci  po opuštění budovy školy se neprodleně vydají k domovu.

 

Vstup do budovy školy

  • Vstup do budov školy je umožněn pouze žákům, nikoliv doprovázejícím osobám.
  • Žáci půjdou bez prodlení ze šatny do třídy, kde s nimi setrvá po celou dobu dopoledního vyučování do 11.35 určený učitel.
  • Všichni žáci i zaměstnanci školy nosí ve společných prostorách roušky.
  • Každý žák bude mít s sebou na den minimálně 2 roušky a sáček na uložení roušky.
  • Škola je oprávněna vymezit prostory, ve kterých se mohou žáci pohybovat.
  • Žák je povinen dodržovat stanovená hygienická pravidla; jejich opakované nedodržování po prokazatelném upozornění zákonného zástupce žáka, je důvodem k nevpuštění žáka do školy, resp. k vyřazení žáka ze skupiny či přípravy.
  • Škola organizuje provoz v šatnách tak, aby se zamezilo setkávání žáků z různých skupin.
  • Neprodleně po přezutí, popřípadě po příchodu do třídy, musí každý použít desinfekci na ruce. Předem si důkladně ruce umyje (20 až 30 sekund vodou a mýdlem).

 

V budově školy

  • Přesuny skupin žáků na chodbách, návštěva toalet či společných prostor budou organizovány tak, aby byly minimalizovány kontakty mezi skupinami.
  • Při přesunech bude dodržován odstup 2 m.
  • Toalety budou vybaveny desinfekcí.
  • Třídy budou vybaveny desinfekčními prostředky na ruce, stejně i strategická místa v budově školy.
  • Třídy budou pravidelně a dostatečně dlouho větrány.
  • Bude se provádět důkladné čištění všech místností, desinfekce povrchů předmětů, které jsou používány frekventovaně (např. kliky, spínače světla, místa k sezení), vyprazdňování odpadkových košů.

 

Ve třídě

  • Složení skupin žáků se stanoví předem a je neměnné.
  • V průběhu pobytu ve třídě nemusí žáci ani pedagogičtí pracovníci nosit roušky, pokud je zachován rozestup 2 m. Pokud dochází k bližšímu kontaktu (např. skupinové práci), musí nosit roušku i ve třídě.
  • Žáci si po každém vzdělávacím bloku vydesinfikují ruce.

 

Mgr. Rita Rozkovcová

      ředitelka školy

 

Příloha: Dodatek školního - pravidla školní docházky v období od 1. června 2020

 

 

Rychlý kontakt

Základní škola a Mateřská škola
Kamenná 404/4,
466 01 Jablonec nad Nisou
tel: +420 778 525 991
e-mail: reditel@zskamennajbc.cz

Fanděte nám

Copyright ©  Základní a mateřská škola Kamenná 404/4 Jablonec nad Nisou Všechna práva vyhrazena. GDPR // Tvorba webových stránek