Změna: Vláda rozhodla o znovuotevření našeho typu školy již od 1. 6. 2020 - účast žáků bude dobrovolná
Ačkoliv naše škola (zřizovaná dle § 16 odst. 9) měla být kompletně uzavřena pro všechny žáky až do konce tohoto školního roku, dospěla vláda ČR nakonec k názoru, že umožní návrat našim žákům do školních lavic (k tzv. prezenční výuce) již od 1. června.
Účast žáků bude dobrovolná a bude podmíněna podpisem čestného prohlášení (formulář ke stažení je zde) a potvrzení o seznámení s pravidly docházky ze strany rodiče (formulář ke stažení je zde). S rodiči všech žáků se pokusíme spojit telefonicky.
Harmonogram bude následující:
1. 6. - 26. 6.
Otevření dobrovolné prezenční výuky pro 1. stupeň (pondělí až pátek 8:00 - 11:35)
8. 6. - 26. 6.
Zahájení konzultačních hodin pro 2. stupeň (pondělí a středa 8:00 - 9:40, případně dle domluvy s třídním učitelem)
29. 6. - 30. 6.
Ředitelské volno
Informace k organizaci docházky
Před znovuotevřením školy
-
V případě zájmu o školní docházku - povinnost podepsat čestné prohlášení a seznámení s pravidly docházky - přinést s nástupem do školy (viz. odkazy na formuláře výše).
Skupiny žáků 1. stupně a organizace aktivit, od 8. 6. 2020 konzultace žáků 2. stupně
-
Maximální počet žáků ve skupině je 14, tzn. 1 žák v lavici s rozestupy mezi lavicemi.
-
Aktivity se realizují pro skupiny žáků, které budou tvořeny žáky jednoho ročníku, v nezbytném případě mohou být tvořeny žáky různých tříd a ročníků.
-
Složení skupin je neměnné po celou dobu od opětovného umožnění přítomnosti žáků ve škole do 26. 6. 2020 (29. a 30. 6. je vyhlášeno ředitelské volno). O zařazení žáků do skupin rozhoduje ředitel školy.
-
Vzdělávací aktivity jsou organizovány pravidelně každý pracovní den.
-
Je zcela v kompetenci ředitele rozhodnout o tom, jaké vzdělávací nebo zájmové aktivity a v jakém rozsahu budou realizovány.
-
Vzdělávací aktivity zajišťují pedagogičtí pracovníci, vychovatelé a asistenti pedagoga.
-
Aktivity je možné realizovat v budově školy nebo v areálu školy.
-
Výuka tělesné výchovy v běžné podobě není možná.
-
Začátek a konec vzdělávacích aktivit během dne stanoví ředitel školy s přihlédnutím k personálníma technickým možnostem.
-
Škola vede evidenci o docházce žáků do skupin. V případě nepřítomnosti žáka ve skupině delší než 3 dny, je povinnost zákonného zástupce informovat školu o důvodech nepřítomnosti a o tom, zda bude žák nadále do skupiny docházet. Absence se nezapočítává do absence na vysvědčení.
-
Konzultace žáků 2. stupně budou umožněny od 8. 6. do 26. 6. 2020 každé pondělí a středu od 8.00 - 9.40 hodin.
Cestou do školy ze školy se na žáky vztahují obecná pravidla chování stanovená krizovými opatřeními
-
Zakrytí úst a nosu ochrannými prostředky „rouškou“ v případě shlukování více osob.
-
Dodržení odstupu 2 m v souladu s krizovými opatřeními.
Příchod ke škole a pohyb před školou
-
Před školou dodržovat odstup 2 m v souladu s krizovými nebo mimořádnými opatřeními.
-
Pro všechny osoby nacházející se před školou platí povinnost zakrytí úst a nosu v případě shlukování osob.
-
Do šatny školy budou žáci ráno (pod kontrolou učitele před školou) vcházet jednotlivě s 1,5 - 2 m rozestupy, kde u vchodu použijí dezinfekci rukou.
-
Žáci se převléknou v šatně a ihned po odchodu z šatny použijí znovu na dalším místě dezinfekci rukou (kontrola učitele).
-
Žáci po opuštění budovy školy se neprodleně vydají k domovu.
Vstup do budovy školy
-
Vstup do budov školy je umožněn pouze žákům, nikoliv doprovázejícím osobám.
-
Žáci půjdou bez prodlení ze šatny do třídy, kde s nimi setrvá po celou dobu dopoledního vyučování do 11.35 určený učitel.
-
Všichni žáci i zaměstnanci školy nosí ve společných prostorách roušky.
-
Každý žák bude mít s sebou na den minimálně 2 roušky a sáček na uložení roušky.
-
Škola je oprávněna vymezit prostory, ve kterých se mohou žáci pohybovat.
-
Žák je povinen dodržovat stanovená hygienická pravidla; jejich opakované nedodržování po prokazatelném upozornění zákonného zástupce žáka, je důvodem k nevpuštění žáka do školy, resp. k vyřazení žáka ze skupiny či přípravy.
-
Škola organizuje provoz v šatnách tak, aby se zamezilo setkávání žáků z různých skupin.
-
Neprodleně po přezutí, popřípadě po příchodu do třídy, musí každý použít desinfekci na ruce. Předem si důkladně ruce umyje (20 až 30 sekund vodou a mýdlem).
V budově školy
-
Přesuny skupin žáků na chodbách, návštěva toalet či společných prostor budou organizovány tak, aby byly minimalizovány kontakty mezi skupinami.
-
Při přesunech bude dodržován odstup 2 m.
-
Toalety budou vybaveny desinfekcí.
-
Třídy budou vybaveny desinfekčními prostředky na ruce, stejně i strategická místa v budově školy.
-
Třídy budou pravidelně a dostatečně dlouho větrány.
-
Bude se provádět důkladné čištění všech místností, desinfekce povrchů předmětů, které jsou používány frekventovaně (např. kliky, spínače světla, místa k sezení), vyprazdňování odpadkových košů.
Ve třídě
-
Složení skupin žáků se stanoví předem a je neměnné.
-
V průběhu pobytu ve třídě nemusí žáci ani pedagogičtí pracovníci nosit roušky, pokud je zachován rozestup 2 m. Pokud dochází k bližšímu kontaktu (např. skupinové práci), musí nosit roušku i ve třídě.
-
Žáci si po každém vzdělávacím bloku vydesinfikují ruce.
Mgr. Rita Rozkovcová
ředitelka školy
Příloha: Dodatek školního - pravidla školní docházky v období od 1. června 2020