JABLONEC NAD NISOU

Kontaktujte nás

8. třída: Domácí příprava - období 22. 3. - 26. 3.

Milí žáci,

na páteční individuální konzultaci též probereme následující cvičení, která budete vyplňovat v týdnu od 22. – 26. 3. Tedy, kdo chce, může si připravit případné otázky, ať je konzultace co nejrychlejší a nejefektivnější. Tedy:

ČESKÝ JAZYK

Nejprve si zopakujte poučku na straně 25 ve žlutém rámečku. Bude se vám hodit na vyplňování dalších cvičení.

Str. 26 cv.12a)

Převedete podstatná jména do množného tvaru podle následujícího vzoru:

Příklad: Brouk – brouci

Str. 26 cv.12b)

Utvořte věty s podtrženými slovy, tedy : vlk, hroch zubr, medvěd. Tyto věty budou v množném čísle.

Str. 26 cv.13a)

Napište podstatná jména v 5. pádě.

Zopakujte si pádové otázky.

Dále se naučte poučku ve žlutém rámečku, která vysvětluje práci s podstatnými jmény rodu mužského životného, která se skloňují podle vzoru pán, mají ve 4. a 7. pádě čísla množného v koncovce tvrdé  -y.

Str. 26 cv.14

Cvičení napište a doplňte správnou koncovku. Určete si pro sebe pád podstatných jmen.

Str. 26 cv.15

Celé cvičení opište. Dále pod cvičení (do sloupečku ) vypište vyznačená podstatná jména a určete rod, číslo, pád a vzor.

Str. 26 cv.16 a)

Napište cvičení a doplňte –i, -y. Cvičení pokračuje na straně 27 nahoře.

 

MATEMATIKA :

Str. 27 cv. 5

Napište zlomky.

Str. 27 cv.6

Překreslete (podle pravítka) obrázek a doplňte zlomky podle obrázku.

Str. 27 cv.8

Opiš zadání a pak napiš, na kolik požadovaných částí rozdělíš celek. Příklad: Celek rozdělíme na dvě poloviny.

Pokračujte a rozdělte celek na požadované hodnoty, které jsou uvedené v závorce. Tedy budete pokračovat třetinami. (Vysvětlíme při konzultaci).

Str. 27 cv.9

Vyřešte slovní úlohu. Nejprve opište zadání a pak vypočítejte.

Stejný postup jako u cvičení 6.

Dále soustavně opakujte násobilkuJJJ.

Jak jsme se domluvili, pokud nebudete něčemu rozumět, jsem na telefonu. Volejte od 8.00 do 16. 00 hod.

Těším se opět na páteční konzultace.

Mějte se fajn. S pozdravem učitel

 

Dějepis

Národní obrození

Napište si do sešitu následující zápis.

Národní obrození se vyvinulo v 18. a 19. století. Tehdy se v celé rakouskouherské říši, jíž jsme byli součástí, hovořilo jediným úředním jazykem, kterým byla němčina. V říši však žila spousta jiných národů – Češi, Slováci, Maďaři, Chorvati, Rusíni, … atd. Jejich jazyky – tedy i čeština nebyly akceptovány a mluvilo se s nimi pouze na vesnicích. Hlavními osobnostmi této doby u nás jsou Josef Dobrovský a František Palacký. Dobrovský celý český jazyk sestavil a dal mu pravidla. František Palacký se oproti tomu zaobíral dějinami a dal dohromady kompletní dějiny českého národa. Na základech jejich práce pak začala působit řada spisovatelů, básníků, malířů a umělců, kteří se začali hlásit k českému národu a ovlivnili celé tři generace lidí. V té době začal díky práci všech těchto lidí český národ existovat.

 

Přiřaďte správná povolání v pravém sloupci ke jménům ve sloupci levém. Zapište si do sešitu.

František Palacký                            Geniální hudební skladatel, který na konci života ohluchl

Karel Hynek Mácha                        Jazykovědec, který sestavil český jazyk a dal mu pravidla

Jan Neruda                                        Malíř, který se podílel na výzdobě Národního divadla

Antonín Dvořák                               Historik a politik, který sestavil dějiny národa českého

Josef Dobrovský                              První Čech a hudební skladatel, který působil v USA

Mikoláš Aleš                                     Novinář, který se stal autorem slavných fejetonů

Bedřich Smetana                            Zakladatel české poezie, autor slavné básně Máj

Rychlý kontakt

Základní škola a Mateřská škola
Kamenná 404/4,
466 01 Jablonec nad Nisou
tel: +420 778 525 991
e-mail: reditel@zskamennajbc.cz

Fanděte nám

Copyright ©  Základní a mateřská škola Kamenná 404/4 Jablonec nad Nisou Všechna práva vyhrazena. GDPR // Tvorba webových stránek