JABLONEC NAD NISOU

Kontaktujte nás

6. třída: Domácí příprava - období 22. 3. - 26. 3.

ČESKÝ JAZYK

Učebnice: str.39 – nadpis do sešitu:

Tvary sloves a časování

cv.1/str.39 = Opište cvičení do sešitu, pak pod cvičení vypište slovesa z každé věty a to pod sebe do sloupečku.

cv.2/ str.40 -Až to budete mít, tak doplňte za slovesa osobní zájmena, která k nim patří.

VZOR: Já ráda zpívám.

            Zpívám – já

A tak dále z každé věty postupuj stejně.

Opište do sešitu ze str.40- modrý obdélník nahoře.  Je to pravidlo, které si musíte zapamatovat, tak si ho vybarvěte.

cv.3/str.40 = Opište do sloupečků slovesa a vedle doplňujte hned osobní zájmena.

Vzor: počítám – (já)         počítáme – (my)

           počítáš – (ty)          počítáte – (vy)

           počítá – (on)           počítají – (oni)

a tak dále všechna slovesa s osobním zájmenem.

Potom až to budete mít hotové, opište si pro lepší zapamatování další tabulku do sešitu a vybarvěte si ji. Opět si ji zapamatujte je důležitá!

Str.41/ cv.4, cv.5 proveďte do sešitu. ( ve cv.5 = osoba určit znamená číslicí 1.= Já, 2.=Ty, 3. = on a číslo se značí jednotné nebo množné.

Str. 41 /cv.6 a)b)c) napiš postupně do sešitu, nespěchej a orientuj se, když nevíš, tak tabulkou, kterou jsi opisoval prve.

Str.41 /cv.7 Vzor: voláte – (vy) = 2.os., č.množ.

                                Znáš – (ty) = 2.os., č.jedn.

A tak dále doplňuješ a vypisuješ do sloupečku ať je to přehledné a úpravné!

Str.41/ cv.8a)b) = Hádanka – doplň a opiš ji

                             = najdi slovesa v hádance a vypiš je pod ní – urči

                               u slovesa vždy osobu a číslo. (pro tvoji orientaci-jsou to jenom 4 slovesa, snad je najdeš.

Str.41/ cv.9 a)b)- doplň a urči opět osobu a číslo = jsou to všechno slovesa.

Str.42/ tabulka nahoře – modrá = opsat a zapamatovat si ji – je to další pravidlo o slovesech – NEURČITÝ TVAR !!! – INFINITIV – vybarvit.

Str. 42/ cv.10 – Vzor : běžíte – běžet, hřeje – hřát, vynáším – vynášet..

                                        a tak stále dál pokračuj již sám.

Str.42/cv.11 – opiš nadpis Havlovický vodník a pod to opiš článek.

                      -b)c)d)e)- proveď podle učebnice.

Str.43/cv.12 a)b)= doplň, opiš, podtrhni slovesa ve větách v článku

             cv.12 c)= Časuj slovesa ze článku ve všech osobách = přemýšlím, mýlím se, učím se, cvičím a lyžuji.

Str.43/ cv.13 = a)b)opič do sešitu, urči druhy vět (oznamovací-tázací nebo rozkazovací) a podtrhej všechna slovesa ve větách vlnovkou.

 

ČTENÍ

Čítanka str.39 = opiš obě říkanky, nauč se je číst s přednesem.

Dokresli do sešitu obrázky – jako ilustrace k jarním básním.

V obou básních vyhledej a vyznač co se rýmuje- pastelkou v odstavcích je spoj, že jsou to rýmy, vyznač společnou část slov, tentokrát je jich málo.

Str.40 – 41-42 = článek Červená Karkulka – ( Josef Brukner)

Článek si pozorně přečti a – Do sešitu si opiš jeden odstavec, který tě nejvíce zaujal a pak zdůvodni, co se ti na něm nejvíce líbí svými slovy.

Str.42 – opiš si báseň – Byla jedna …..

                                        ( Oldřich Sirovátka)

Pak v básni najdi rýmy a vyznač je pastelkou , hlavne ty stejné koncovky slov, co se shodují. K básničce nakresli obrázek.

 

MATEMATIKA

Učebnice str.54/cv.13 = Cvičení přepiš do sešitu formou písemného sčítání = piš 3 čísla pod sebou, jako by počítala paní prodavačka.

Str.54/ cv.14 písemně a se zkouškou u odčítacích příkladů.

Str.54/ cv.16 = písemně bez zkoušek.

Str.55/ cv.19 = nejprve spočítej př.plus a mínus a pak teprve porovnání, co je větší nebo menší

Takže zápis bude vypadat takto:

2600+400= . . . .porovnání 3100

Str.55/ cv.20, cv.21 = počítej písemně ! Pozor ať to nespleteš!

Str.55/ cv.25, cv.27 = obojí písemně pod sebou. A dokonce cv.27 se zkouškou!

Str.56/ cv.28 = zpaměti

Str.56/ cv.29, cv.32, cv.35 = písemně pod sebou a bez zkoušek!

Str.57/ cv.36 = počítej písemně pod sebe a proveď zkoušky.

Žlutý obdélník na str.57 opis úhledně a vybarvi! Jedná se o pokyny ke sčítání  a odčítání čtyřciferných čísel. Dbejte na správné psaní čísel pod sebou- jednotky, desítky, stovky a tisíce pod sebe!

Str.57/ cv.1 – zpaměti piš jako v učebnici.

Str.57/ cv.2 – písemně pod sebe.

Str.57/ cv.4 – písemně pod sebe a se zkouškami.

Str.58/ cv.5 – dočítáme a doplněné číslo dej do pastelkového kroužku.

Str.57/ cv.6, cv.7 – písemně pod sebou.

 

Na závěr bych vám chtěla připomenout, že ten, kdo bude pracovat se zpožděním a to o své vůli a nebude to mít dohodnuto se mnou a omluveno, tak se potáže s nedostatečnými výsledky a to jak v ČJ, tak i v Mat. Je třeba pracovat trpělivě a ne honem, honem, víte, že si říkáme : „Práce kvapná, málo platná!“ Takže se tomu věnujte s pečlivostí a nepřeskakujte cvičení, která máte splnit!

Chtěla bych pochválit Agnesu, Nikolku, Ládíka a Pavlínku, částečně i Anthonyho. Tak ať můžu chválit příště víc žáků a žákyň.

Neozývá se mi vůbec Mirek a Dominik- ti první týden odevzdali práce hotové, ale  Fank od začátku neodevzdal vůbec nic, stejně Petra. Tak ať to v pátek 19.3. napravíte!

 

Hodně sil di dalšího období a hodně zdraví přeje vám vaše třídní učitelka: Mgr.Helena Bursová.

18.3.2021

 

Anglický jazyk

 

 

Dějepis

Řecká vzdělanost a umění

Ve starém Řecku docházelo k rozvoji přírodních věd. Zejména se tedy rozvíjela přírodověda a lékařství. Dnes máme jediný úkol. Přečíst si zápis a napsat si ho do sešitu. Až se uvidíme ve třídě, ukážu vám k tomu spoustu obrázků a konkrétních příkladů.

Napište si do sešitu následující zápis:

 

Řecká vzdělanost a umění

Hippokrates –První známý lékař. Dodnes lékaři na začátku své kariéry skládají Hippokratovu přísahu. Byl přesvědčen, že povaha člověka je dána tím, která tělní tekutina v jeho těle převažuje: žlutá žluč, černá žluč, hlen, krev. Řekové zkoumali mrtvá těla lidí a zvířat a přemýšleli, jak jednotlivé orgány fungují.

Aristotelés –Zkoumal živou i neživou přírodu.

Umění –V umění se dařilo architektuře, sochařství a keramické výrobě. Hlavním motivem byly téměř vždy řečtí bozi. Řekové je svým uměním uctívali.

Dramatik – spisovatel divadelních her

Filosof – učenec zamýšlející se nad vznikem a vývojem světa, člověka, smyslem života

 

Architekt – Odborník navrhující stavby – např. chrámů, domů, továren, atd.

 

 

Přírodopis

 

Doplň následující test a označ správné odpovědi:

 

1. Čím mají ptáci pokryté tělo?

Chlupy

Peřím

 

2. Jak se ptáci rozmnožují?

Rodí živá mláďata

Snášejí vejce

 

3. Který pták dokáže běžet ve městě rychleji, než li auto?

Bažant

Pštros

Kukačka

 

4. K čemu mají ptáci přizpůsobený zobák?

K příjmu potravy

Ke zpívání

K ozdobě

 

5. Vyjmenuj 3 běžce:

 

6. Co víte o kukačce?

 

7. Napiš 3 dravce:

 

8. Kteří ptáci nepatří mezi stěhovavé, podtrhni je:

Čáp, výr, ledňáček, špaček, vlaštovka, orel, bažant, slavík, kukačka

 

9. Popiš kostru ptáka:

 
 

Rychlý kontakt

Základní škola a Mateřská škola
Kamenná 404/4,
466 01 Jablonec nad Nisou
tel: +420 778 525 991
e-mail: reditel@zskamennajbc.cz

Fanděte nám

Copyright ©  Základní a mateřská škola Kamenná 404/4 Jablonec nad Nisou Všechna práva vyhrazena. GDPR // Tvorba webových stránek